Το λογισμικό EV3 Classroom, μία ολοκαίνουργια εφαρμογή προγραμματισμού για τα MINDSTORMS είναι εδώ! Ας δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του κια ποιες δυνατότητες και εικονίδια εντολών είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στην παλαιότερη εφαρμογή.
αρχικό κείμενο από: https://www.robocamp.eu/en/blog/lego-mindstorms-ev3-classroom-app/
Το νέο λογισμικό προγραμματισμού MINDSTORMS® EV3 είναι εδώ! Το EV3 Classroom κυκλοφόρησε σταδιακά, πρώτα για MacOS τον Νοέμβριο του 2019, στη συνέχεια για Windows 10, Android και Chromebook ένα χρόνο αργότερα το 2020. Τώρα που είναι διαθέσιμο για όλους, το δοκιμάσαμε.
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι ξεκινήσαμε μια ολοκαίνουργια εφαρμογή EV3 που ονομάζεται “LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Classroom”. Διαθέτοντας γλώσσα κωδικοποίησης βασισμένη στο Scratch και παρόμοια με την εφαρμογή LEGO® Education SPIKE,, το EV3 Classroom θα αντικαταστήσει τα τρέχοντα προϊόντα εφαρμογής EV3 Lab και EV3 Programming. Αυτό γίνεται για να παρέχουμε μια συνεπή εμπειρία, δυνατότητες και περιεχόμενο σε όλες τις τρέχουσες υποστηριζόμενες συσκευές υπολογιστή και tablet.”
– Ανακοίνωση στο LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Teacher Edition
Αυτή η ενημερωτική ειδοποίηση μας λέει ήδη αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για το τι να περιμένουμε από τη νέα εφαρμογή προγραμματισμού και από το ίδιο το LEGO®, όσον αφορά τη στρατηγική για εκπαιδευτικά προϊόντα που έρχονται. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι υπάρχει επίσης μια καλυμμένη απειλή ότι το EV3 Classroom θα γίνει αναπόφευκτα η μόνη εφαρμογή προγραμματισμού για το MINDSTORMS® EV3. Προς το παρόν τουλάχιστον, αυτό δεν έχει γίνει αλήθεια.
Πριν βγάλουμε περαιτέρω συμπεράσματα, ας αναλύσουμε τις πραγματικές διαφορές μεταξύ του EV3 Lab και του EV3 Classroom. Θα προσπαθήσουμε επίσης να απαντήσουμε στο πιο σημαντικό ερώτημα – είναι η νέα εφαρμογή καλύτερη για προγραμματισμό ρομπότ;
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε τώρα τι είναι το EV3 Lab και γιατί δεν το έχετε ξανακούσει, ας ξεκαθαρίσουμε. Το EV3 Lab είναι το προηγούμενο, μετονομαζόμενο λογισμικό προγραμματισμού για το κιτ XXXX, μέχρι πρόσφατα γνωστό ως LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Teacher Edition. Εκτός αν το όνομα έχει αλλάξει.
Αν ψάχνετε για πληροφορίες σχετικά με το κιτ LEGO® MINDSTORMS® EV3, τις δυνατότητές του και την επισκόπηση των εξαρτημάτων του (τούβλων και των ηλεκτρονικών που περιλαμβάνει), διαβάστε πρώτα αυτό το άρθρο .

Μεταβείτε απευθείας στο μέρος που σας ενδιαφέρει περισσότερο ή απολαύστε ολόκληρο το άρθρο από το Α έως το Ω.
- Απαιτήσεις
- Διεπαφή χρήστη
- Προγραμματισμός και μπλοκ κώδικα
- Ένα πρόγραμμα φτιαγμένο σε δύο εφαρμογές
- Λειτουργίες που βρέθηκαν μόνο στο EV3 Lab
- Συμπεράσματα ή ποια εφαρμογή είναι καλύτερη
απαιτήσεις
Αρχικά, ας δούμε αν ο υπολογιστής σας μπορεί να εκτελέσει το νέο λογισμικό προγραμματισμού EV3 Classroom. Το νέο λογισμικό συχνά σημαίνει νεότερες απαιτήσεις, οπότε η ασυμβατότητα με τα Windows 7 και 8.1 δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη.
Εκτός από την LEGO®, μια εταιρεία που ισχυρίζεται με υπερηφάνεια ότι παρέχει υποστήριξη για προϊόντα που κυκλοφόρησαν πριν από χρόνια, οπότε αυτό είναι ελαφρώς απροσδόκητο.
Σε μια πιο φωτεινή σημείωση, αυτό που είναι πραγματικά υπέροχο για το EV3 Classroom είναι ότι όλες οι δυνατότητες κωδικοποίησης του είναι διαθέσιμες σε όλες τις συσκευές, οπότε δεν έχει σημασία αν έχετε υπολογιστή, φορητό υπολογιστή, iPad, Android ή Chromebook – όλα θα λειτουργήσουν ! Αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση από την προηγούμενη εφαρμογή (EV3 Lab), η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε tablet θεωρητικά, αλλά σε μια έκδοση που περιορίστηκε στο ελάχιστο που δεν είχε πραγματική εφαρμογή. Αν θέλετε να το δοκιμάσετε ή να δείτε τι σας λείπει, δείτε αυτό το άρθρο , όπου μιλάμε σε βάθος για το κιτ MINDSTORMS® EV3. Ευτυχώς, με το EV3 Classroom, δεν χρειάζεται πλέον να ανησυχείτε για τα tablet.
Και οι δύο εφαρμογές είναι διαθέσιμες σε 16 γλωσσικές εκδόσεις , καθιστώντας τον προγραμματισμό ρομπότ πιο προσβάσιμο σε παιδιά και ενήλικες σε όλο τον κόσμο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου 5,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν γλώσσες διαφορετικές από τα αγγλικά για επικοινωνία, αυτό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό.
Μιλώντας για επικοινωνία, ο τρόπος σύνδεσης του ΄Έξυπνου τούβλου EV3 στη συσκευή σας έχει αλλάξει. Στο EV3 Lab, θα μπορούσατε (και μπορείτε ακόμα) να βασιστείτε στο καλώδιο USB, το Bluetooth 2.0 ή το WiFi για να δημιουργήσετε μια σύνδεση μεταξύ της συσκευής σας και του Έξυπνου Τούβλου EV3. Στη νέα εφαρμογή EV3 Classroom, ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο USB και Bluetooth 4.0 ή νεότερη έκδοση. Η σύνδεση WiFi αποσύρθηκε, γεγονός που έχει συνέπειες για τις δυνατότητες κωδικοποίησης .
Χωρίς περαιτέρω αναβολές, παρουσιάζουμε τη λίστα των επίσημων απαιτήσεων για το EV3 Classroom και το EV3 Lab.
Απαιτήσεις EV3 Classroom
Η / Υ και φορητός υπολογιστής:
- Επεξεργαστής Intel G Core Duo 1,5 GHz – ισοδύναμος ή καλύτερος
- 4 GB RAM
- 2 GB διαθέσιμος χώρος στο σκληρό δίσκο
- Bluetooth 4.0 ή νεότερη έκδοση
- Λειτουργικό σύστημα:
- Windows 10 ver. 1803 ή νεότερο
- macOS Mojave 10.14 ή νεότερο
Tablets iOS (κάντε κλικ για άνοιγμα) Tablets Android (κάντε κλικ για άνοιγμα) Chromebook (κάντε κλικ για άνοιγμα)
EV3 Lab Απαιτήσεις
Η / Υ και φορητός υπολογιστής:
- Επεξεργαστής 1,5 GHz ή γρηγορότερος
- Ελάχιστη μνήμη RAM 2 GB
- 2 GB διαθέσιμος χώρος στο σκληρό δίσκο
- Θύρα USB ή Bluetooth 2.0 ή νεότερη έκδοση
- Ανάλυση οθόνης τουλάχιστον 1024 x 600
- Λειτουργικό σύστημα:
- Windows 7, Windows 8 και Windows 10 (εκτός Win RT)
- Mac OS X 10.6 (Snow Leopard). ασυμβίβαστο με Mac OS 10.15 (Catalina) και νεότερη έκδοση
Ταμπλέτες (κάντε κλικ για άνοιγμα)
Χρειάζεστε μόνο μια ματιά για να καταλάβετε ότι η κωδικοποίηση με το EV3 Classroom απαιτεί νέο, πιο προηγμένο υλικό.
Πολλά σχολεία είναι αρκετά τυχερά που διαθέτουν αυτού του είδους τον εξοπλισμό. Λόγω της πανδημίας και των υποχρεωτικών διαδικτυακών μαθημάτων, ορισμένοι μπορεί να έχουν λάβει επιπλέον χρηματοδότηση για να αναθεωρήσουν τα εφόδια των υπολογιστών τους. Και δεδομένου ότι το EV3 Classroom δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλες τις συσκευές, ορισμένοι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, ενώ οι συμμαθητές τους εργάζονται με tablet. Τέτοια μαθήματα θα ήταν σίγουρα δύσκολο να διαχειριστούν για τον δάσκαλο, αλλά εφικτά. Αυτό σημαίνει ότι παρά τις υψηλότερες απαιτήσεις υλικού, το EV3 Classroom εξακολουθεί να είναι δυνητικά προσβάσιμο σε πολλούς μαθητές.
Δυστυχώς, δεν έχουν όλοι πρόσβαση στους πιο πρόσφατους υπολογιστές. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψετε τον προγραμματισμό ρομπότ; Σίγουρα όχι! Εσείς και οι μαθητές σας μπορείτε ακόμα να μάθετε πώς να κωδικοποιείτε σε λογισμικό οπτικού προγραμματισμού, όχι μόνο με την πιο πρόσφατη εφαρμογή. Αυτό μπορεί στην πραγματικότητα να είναι μια ευλογία μεταμφιεσμένη, επειδή πολλά σφάλματα και δυσλειτουργίες είτε έχουν ήδη διορθωθεί, είτε μπορούν εύκολα να βρεθούν λύσεις στο διαδίκτυο (τα σφάλματα δεν είναι χαρακτηριστικά του παλαιότερου λογισμικού, τα έχουν και οι δύο εφαρμογές).
Εάν διαθέτετε σετ MINDSTORMS® EV3 και παλαιότερο υλικό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το EV3 Lab ή το Scratch. Το πρώτο έχει περισσότερες δυνατότητες, αλλά η διεπαφή και η προσέγγιση κωδικοποίησης χρειάζεται να την συνηθίσετε. Διαβάστε αν θέλετε να μάθετε περισσότερα.
Διεπαφή χρήστη
Οι πρώτες εμφανίσεις της εφαρμογής γίνονται από την οθόνη καλωσορίσματος. Στην περίπτωση του EV3 Lab, οι πρώτες εντυπώσεις θα μπορούσαν να συμπυκνωθούν σε απροσδόκητη σύγχυση.
Ανυπομονώντας να δοκιμάσετε το νέο σας σετ, ανοίγετε την εφαρμογή προγραμματισμού και… δεν ξέρετε πραγματικά πού να πάτε. Η διεπαφή φαίνεται να υποδηλώνει ότι πριν φτάσετε στον επεξεργαστή, πρέπει να περάσετε από τον υποχρεωτικό προσανατολισμό MINDSTORMS®. Αν είστε οξυδερκείς, θα παρατηρήσετε το «Νέο Έργο» ακριβώς από κάτω, το οποίο σας γεμίζει ξανά ελπίδα. Αλλά πρέπει να πάρετε μια ακόμη σημαντική απόφαση: θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα ή ένα νέο πείραμα; Και ποια είναι η διαφορά;
Οι πιο έμπειροι χρήστες γνωρίζουν ότι ο γρηγορότερος τρόπος για να ξεκινήσετε τον προγραμματισμό στο EV3 Lab είναι να επιλέξετε τη συντόμευση “Προσθήκη έργου” στην επάνω αριστερή γωνία, σημειωμένη με ένα μικρό συν. Είναι εκεί, αλλά δεν είναι προφανές. Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα πολλών μπερδεμένων λύσεων διεπαφής στο EV3 Lab, πράγμα που σημαίνει ότι συνολικά, το EV3 Lab απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από τον χρήστη. Όχι απαραίτητα όταν πρόκειται για προγραμματισμό, αλλά αν θέλετε να πλοηγηθείτε αποτελεσματικά στην εφαρμογή και να χρησιμοποιήσετε τις πρόσθετες δυνατότητές της, πρέπει να διαβάσετε τη Βοήθεια EV3 και να προετοιμαστείτε πριν.
Το EV3 Classroom, από την άλλη πλευρά, καλωσορίζει τους νέους χρήστες με σαφή επιλογή. Μπορείτε είτε να κάνετε μια σύντομη εισαγωγή στο EV3 σε τρία βήματα, είτε να το παραλείψετε και να προχωρήσετε απευθείας στη δημιουργία ενός νέου προγράμματος προγραμματισμού. Εύκολο και κατανοητό. Ακόμα περισσότερο, αν είστε ήδη εξοικειωμένοι με την εφαρμογή LEGO® Education SPIKE – η οθόνη υποδοχής είναι σχεδόν πανομοιότυπη. Η εύκολη εκκίνηση στο EV3 Classroom είναι σίγουρα μια ευπρόσδεκτη βελτίωση από το παλαιότερο λογισμικό.
Επόμενη στάση – εισαγωγικά μαθήματα. Τα σεμινάρια από το LEGO® είναι πάντα καλά και αξίζει να περάσουν, αλλά το EV3 Classroom παίρνει πόντους μπόνους για ξεχωριστό σεμινάριο προετοιμασίας εκπαιδευτικών. Παρόλο που τα περιεχόμενα δεν διαφέρουν από την ενότητα Προετοιμασία του εργαστηρίου EV3, η άμεση κλήση των εκπαιδευτικών για εξοικείωση με τις βασικές πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας. Όταν εργάζεστε με το MINDSTORMS® στο σχολείο, η προετοιμασία των εκπαιδευτικών παίζει τεράστιο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών τους. Για παράδειγμα, σε κάθε τούβλο EV3 θα πρέπει να δίνεται ένα μοναδικό όνομα πριν από τη δημιουργία ενός προγράμματος, το οποίο δεν γίνεται άμεσα εμφανές κατά την αγορά. Μια καλά ορατή σύσταση από τον παραγωγό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η καρδιά κάθε εφαρμογής είναι ο Προγραμματισμός καμβάς (ή ο επεξεργαστής), όπου επιλέγετε και συνδέετε μπλοκ προγραμματισμού σε στοίβες (δηλαδή σενάρια) για να φτιάξετε πλήρη προγράμματα για ρομπότ.
Αυτό το μέρος του EV3 Classroom θα είναι πολύ οικείο σε όποιον έχει προγραμματίσει ποτέ με Scratch ή SPIKE. Επεξεργαστής στα δεξιά, μπλοκ παλέτα στα αριστερά, κατηγορίες μπλοκ παρόμοιες με αυτές στο Scratch… Το στάδιο και τα sprit ήταν το μόνο πράγμα που κόπηκε. Πριν αρχίσετε να τα χάνετε, θυμηθείτε ότι έχετε κάτι καλύτερο – ρομπότ!
Αυτή η προσέγγιση δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν είναι Scratch έχει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα. Πρώτον, υπάρχει μια πολύ καλή πιθανότητα οι μαθητές που ενδιαφέρονται για την προηγμένη ρομποτική με το MINDSTORMS® να βρουν αυτή τη μέθοδο προγραμματισμού πιο διαισθητική, επειδή πιθανότατα έχουν ήδη κάποια εμπειρία με το Scratch (ή το SPIKE). Δεύτερον, δεδομένου ότι όλα τα μπλοκ είναι μικρά και χρωματικά κωδικοποιημένα, η συναρμολόγηση σύνθετων προγραμμάτων και η αναθεώρησή τους αργότερα είναι πολύ βολική.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης. Καθώς περιηγείστε στην παλέτα, θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν πολλά μπλοκ, πράγμα που σημαίνει πολλές δυνατότητες, σωστά; Δυστυχώς, πολλά μπλοκ στο EV3 Classroom είναι περιττά, ίσως περιλαμβάνονται για να διευκολύνουν τη δημιουργία προγραμμάτων ή να παρέχουν στους χρήστες επιλογές σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας μιας λύσης. Στην πραγματικότητα, ο υπερβολικός αριθμός περιττών μπλοκ δημιουργεί ένα χάος. Για να το κάνετε χειρότερο, δεν μπορείτε να επεκτείνετε το μενού παλέτας για να δείτε τα μπλοκ στο σύνολό τους. Πρέπει να τοποθετήσετε το ποντίκι σας πάνω από κάθε μεγάλο μπλοκ για να διαβάσετε το τέλος. Δεν είναι διαπραγματευτής, αλλά γίνεται γρήγορα κουραστικό, ειδικά αν είστε νέοι στο EV3 Classroom.
Ο συντάκτης του EV3 Lab είναι θεμελιωδώς διαφορετικός. Λάβετε υπόψη σας, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Βασίζεται στο LabVIEW, ένα λογισμικό που χρησιμοποιείται από εργαστήρια πραγματικών επιστημών, τη NASA και το CERN. Τα μπλοκ προγραμματισμού παρουσιάζονται με εικονίδια (το όνομα εμφανίζεται κατά την επιλογή), το καθένα έχει πολλαπλές λειτουργίες και παραμέτρους και όλα τα μπλοκ ταξινομούνται όμορφα σε εύκολες στην περιήγηση κατηγορίες. Συνδέετε μπλοκ σε οριζόντιες στοίβες. Κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι εάν έχετε μηδενική εμπειρία στον προγραμματισμό, η δημιουργία ενός απλού προγράμματος με κινητήρα ή αισθητήρα, μπορεί να είναι πιο εύκολη με το EV3 Lab.
Τα βασικά προγράμματα είναι εύκολο να δημιουργηθούν στο EV3 Lab. Τα πολύπλοκα είναι εξαιρετικά σκληρά – αυτό είναι το κύριο πρόβλημα. Κυριολεκτικά κάθε μπλοκ έχει μια μυριάδα τρόπων και παραμέτρων, όλες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο πρόγραμμά σας. Για να το διευκρινίσουμε αυτό, ας εξετάσουμε το μη εμφανές μπλοκ αναμονής – έχει 68 τρόπους για να διαλέξετε! Επιπλέον, καθώς επεκτείνετε το πρόγραμμά σας, θα μεγαλώνει και θα διευρύνεται, γεγονός που καθιστά δύσκολο να ενημερώνεστε για τη νέα σας δημιουργία. Κατά συνέπεια, είναι εύκολο για τους χρήστες να συγκλονιστούν και να μην ενδιαφέρονται.
Παρά τα ελαττώματά του στο σχεδιασμό διεπαφών, το EV3 Lab έχει αναμφισβήτητα περισσότερες δυνατότητες προγραμματισμού. Μεταβείτε εδώ για να μάθετε ποιες λειτουργίες διαγράφηκαν στη νεότερη εφαρμογή
Προγραμματισμός και κώδικα μπλοκ
Τόσο το EV3 Classroom όσο και το EV3 Lab είναι οπτικές γλώσσες προγραμματισμού, όπου δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τη σύνταξη. Στο πρώτο, σχήματα διαφορετικών μπλοκ (καπέλο, στοίβα, C, reporter, boolean, cap) υποδηλώνουν πού μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Η δεύτερη εφαρμογή κωδικοποίησης παραλείπει το θέμα σύνταξης εξοπλίζοντας κάθε μπλοκ με έναν τόνο προσαρμόσιμων παραμέτρων.
Μία από τις πιο σημαντικές χαρές του προγραμματισμού ρομπότ είναι να τα κάνει να κινούνται, οπότε ας ρίξουμε μια ματιά στα μπλοκ που είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του κινητήρα .

Το EV3 Lab το κρατά απλό. Δύο εναλλάξιμα μπλοκ για τον έλεγχο μεμονωμένων κινητήρων (Μεσαίου και Μεγάλου), δύο ακόμη για τον έλεγχο δύο κινητήρων ταυτόχρονα, συν δύο μπλοκ στην κατηγορία Advanced – Μη ρυθμιζόμενος κινητήρας και Invert Motor. Η λειτουργία μεμονωμένων μπλοκ κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί ως προς την ισχύ, τη διάρκεια, τη λειτουργία διακοπής ή το τιμόνι. Επιπλέον, μπορείτε να σταματήσετε τον κινητήρα να ρυθμίζει αυτόματα την ισχύ ή να αντιστρέψετε εύκολα την κατεύθυνση.
Το EV3 Classroom, από την άλλη πλευρά, διαθέτει 20 μπλοκ για έλεγχο κινητήρα ταξινομημένα σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες: Κίνηση και Κινητήρες. Ποιά είναι η διαφορά?
Pro Tip: Μιλώντας για την ονοματολογία EV3 Classroom, δώστε προσοχή να μην συγχέετε την “ταχύτητα” με την “ισχύ”. Εδώ, η «ταχύτητα» ρυθμίζεται αυτόματα και παρέχει σταθερό ρυθμό κίνησης. Όταν χρησιμοποιείτε “ισχύ”, ελέγχετε μόνο το επίπεδο ενέργειας που θα χρησιμοποιηθεί από τον κινητήρα. η προκύπτουσα μονάδα δίσκου δεν αντισταθμίζει καμία αντίσταση ή το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (στο EV3 Lab γνωστό ως Unregulated Motor). Χρησιμοποιήστε με προσοχή!
Σε αντίθεση με το όνομά του, τα μπλοκ από την κατηγορία Motors σας επιτρέπουν να ελέγχετε μόνο έναν κινητήρα, ενώ η κατηγορία Κίνηση περιέχει μπλοκ που είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο δύο κινητήρων ταυτόχρονα (δηλαδή χρησιμοποιούνται κυρίως για την κίνηση ρομπότ). Από αυτά τα 20 μπλοκ, μερικά απλά δεν χρειάζονται. Οι λειτουργίες ορισμένων επικαλύπτονται με άλλες, καθιστώντας πιο δύσκολο να βρείτε το μπλοκ που πραγματικά θέλετε. Βεβαίως, μπορείτε τώρα να προγραμματίσετε ακριβώς την ίδια εργασία με 5 διαφορετικούς τρόπους, αλλά ποιο είναι το νόημα;

Ακολουθούν τα μπλοκ οθόνης , υπεύθυνα για τον προγραμματισμό της οθόνης του EV3 Brick. Οι δυνατότητες και των δύο εφαρμογών είναι πολύ παρόμοιες, αν και αν θέλετε να δημιουργήσετε τη δική σας εικόνα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το EV3 Lab. Τα καλά νέα είναι ότι όλες οι άλλες λειτουργίες (εμφάνιση κειμένου, γραφικών από τη βιβλιοθήκη ή έλεγχος της λυχνίας LED) βρίσκονται επίσης στο EV3 Classroom.
Τα μπλοκ που χειρίζονται τη ροή του προγράμματος σας είναι από τα πιο σημαντικά σε ολόκληρη την παλέτα. Για άλλη μια φορά, το EV3 Lab επιλέγει τη φαινομενική απλότητα: μόνο 5 μπλοκ συνολικά (Έναρξη, Αναμονή, Βρόχος, Διακόπτης, Διακοπή Βρόχου). Δυστυχώς, όταν τα χρησιμοποιείτε για multithreading, δηλώσεις υπό όρους ή οτιδήποτε περισσότερο από βασικό, αυτό το σύστημα κάνει τα πάντα άσκοπα πιο περίπλοκα. Καταλήγετε εύκολα σε ένα πρόγραμμα που είναι δύσκολο να ερμηνευτεί, τροποποιηθεί ή βελτιωθεί.
Στο EV3 Classroom, τα μπλοκ ροής (τα συμβάντα και οι κατηγορίες ελέγχου) είναι ευκολότερα στη χρήση και κατανοητά, εν μέρει επειδή οι συνθήκες, οι βρόχοι και οι εντολές αναμονής είναι αυτόνομα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο, μοιάζουν με τις κλασικές εντολές που χρησιμοποιούνται από την πλειοψηφία των σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού με βάση το κείμενο. Το EV3 Classroom έχει ακόμη ένα πλεονέκτημα – μετάδοση και όταν λαμβάνω μπλοκ, με τα οποία μπορείτε να ενισχύσετε την επικοινωνία μεταξύ μεμονωμένων σεναρίων.
Οι εκδηλώσεις είναι η αγαπημένη μου κατηγορία στο EV3 Classroom. Δεν υπήρχε κάτι παρόμοιο στο EV3 Lab και μου αρέσει να χρησιμοποιώ συμβάντα σε κώδικα. Κάνουν τα πάντα πιο ευανάγνωστα.
– Adrianna στο RoboCamp
Οι αισθητήρες είναι τα μάτια και τα αυτιά κάθε ρομπότ. Στο αρχικό σετ MINDSTORMS EV3 από το LEGO® Education θα βρείτε 4 αισθητήρες: τον αισθητήρα χρώματος, τον γυροσκόπιο, τον αισθητήρα αφής και τον υπερηχητικό αισθητήρα (δηλαδή αισθητήρα απόστασης). Όλα μπορούν να προγραμματιστούν στο EV3 Lab και στο EV3 Classroom με τις ίδιες δυνατότητες, κάτι που είναι καλό. Καλύπτονται επίσης αισθητήρες από την έκδοση Home, δηλαδή τον αισθητήρα υπέρυθρων ακτίνων και τον φάρο. Μην ανησυχείτε αν δεν μπορείτε να τα βρείτε αρχικά, είναι απλά κρυμμένα. Κάντε κλικ στην επιλογή “All Codeblocks” για να αποκαλύψετε μπλοκ για τους αισθητήρες που περιλαμβάνονται στο σύνολο έκδοσης MINDSTORMS® EV3 Home (31313).
Αυτή τη στιγμή δεν μπορείτε να προγραμματίσετε άλλους αισθητήρες στο EV3 Classroom, δυστυχώς. Εάν θέλετε να ενισχύσετε το παιχνίδι σας με μη συμπεριλαμβανόμενους, ανεπίσημους ή συνταξιούχους αισθητήρες, θα πρέπει να το κάνετε με το EV3 Lab. Περισσότερα για αυτό εδώ.
Τα μπλοκ αισθητήρων στο EV3 Classroom είναι πολλά, αν και δεν είναι όλα απαραίτητα. Ακριβώς όπως και άλλες κατηγορίες μπλοκ, το Sensors περιλαμβάνει 2-σε-1 και 3-σε-1 μπλοκ, τα οποία μπορείτε εύκολα να φτιάξετε μόνοι σας. Έτσι, η κύλιση σε αυτήν την επιλογή διαρκεί περισσότερο από όσο χρειάζεται, ειδικά επειδή πρέπει να τοποθετήσετε το ποντίκι πάνω από κάθε μεγαλύτερο μπλοκ για να το διαβάσετε (μια επεκτάσιμη παλέτα θα μπορούσε εύκολα να το διορθώσει). Τα καλά νέα είναι ότι ταξινομούνται ανάλογα με τον τύπο αισθητήρα.
Στη συνέχεια, φτάνουμε στα μαθηματικά μπλοκ . Η κατηγορία χειριστών στο EV3 Classroom κάνει μια πραγματικά καλή πρώτη εντύπωση. Είναι σαφές, κατανοητό, μη απειλητικό και επαρκές. Επιπλέον, οι δυνατότητες προγραμματισμού είναι πολύ κοντά σε αυτές που είναι διαθέσιμες στο EV3 Lab, αλλά είναι πολύ πιο εύκολο να εφαρμοστούν. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες διαφορές μεταξύ των δύο εφαρμογών. Το EV3 Classroom εισάγει δύο νέα μπλοκ: μήκος () και () mod () . ενώ απαλλαγούμε από αρκετά παλιά, ιδιαίτερα εκθετικά , XOR και περικομμένα . Η αναδημιουργία των περισσότερων από τα διαθέσιμα μπλοκ είναι εφικτή, αλλά όχι τόσο βολική (ή τακτοποιημένη).
Μεταβλητές και λίστες υπάρχουν και στις δύο εφαρμογές. Μια χρήσιμη λειτουργικότητα, είναι σίγουρη, αλλά θα ανακαλύψετε ότι στο EV3 Classroom, οι μεταβλητές είναι μερικές φορές απαραίτητες. Ένα από τα σφάλματα της τρέχουσας έκδοσης EV3 Classroom (1.2.2) καθιστά αδύνατη την αποστολή σωστών τιμών από πολλά μπλοκ τύπου αναφοράς σε στοίβα και boolean, οπότε πρέπει να βασίζεστε σε μεταβλητές κάθε φορά.
Επίσης, δώστε προσοχή στα δεδομένα που εισάγετε στη μεταβλητή ή τη λίστα EV3 Classroom. Δεν υπάρχει αυτόματη διάκριση μεταξύ κειμένου και αριθμών, οπότε ό, τι εισάγετε, πηγαίνει. Ωστόσο, η χρήση μεταβλητών και λιστών είναι ευκολότερη τώρα για τον χρήστη σε σύγκριση με το EV3 Lab.
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, το άπιαστο My Blocks . Και οι δύο εφαρμογές σας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα μπλοκ και να τα χρησιμοποιήσετε αργότερα. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο, για παράδειγμα, εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε επαναλαμβανόμενες συναρτήσεις ή να εισαγάγετε μερικές προηγμένες μαθηματικές πράξεις στο EV3 Classroom.
Pro Συμβουλή: Κατά τη δημιουργία νέων εντολών με κινητήρες, μπορείτε να τροποποιήσετε την παράμετρο θύρας χρησιμοποιώντας τον αριθμό που της έχει αποδοθεί (π.χ. θύρα Α = 1, θύρα Β = 2 κ.λπ.). Ορισμένοι αριθμοί είναι διαθέσιμοι στην επίσημη βοήθεια χρήστη.
Εάν έχετε προγραμματίσει στο EV3 Lab στο παρελθόν, ίσως έχετε ήδη παρατηρήσει ότι δεν υπάρχει κατηγορία Advanced blocks στο EV3 Classroom. Με λίγα λόγια, μόνο δύο μεταφέρθηκαν στο EV3 Classroom: Μη ρυθμιζόμενο μοτέρ ως κινητήρας εκκίνησης σε ισχύ 100% και πρόγραμμα διακοπής ως διακοπή όλων των στοίβων και πρόγραμμα εξόδου . Τα υπόλοιπα 8 μπλοκ, όπως η καταγραφή δεδομένων ή το Invert Motor, δεν είναι διαθέσιμα στη νέα εφαρμογή
Ένα πρόγραμμα γίνεται σε δύο εφαρμογές
Αν και οι δύο εφαρμογές έχουν παρόμοιο δυναμικό προγραμματισμού, είναι θεμελιωδώς διαφορετικές, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μεταφραστούν εύκολα όλα τα προγράμματα από το EV3 Lab στο EV3 Classroom. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι θα αλλάξουν στη διάταξη, συχνά σε μέγεθος. Τα προγράμματα που αναδημιουργούνται στο EV3 Classroom θα πάρουν λιγότερο χώρο, παρά το γεγονός ότι αποτελούνται από περισσότερα μπλοκ. Μερικές φορές μπορεί να σας λείπει το σωστό μπλοκάρισμα κωδικών, μερικές φορές οι νέες επιλογές να σας παρέχουν πιο αποτελεσματικές ή πιο ενδιαφέρουσες λύσεις. Και ας μην ξεχνάμε τα ενοχλητικά σφάλματα που θα πρέπει να παρακάμψετε.
Πέρα από τις γενικεύσεις, ας εξετάσουμε πώς αλλάζει το πρόγραμμα για το ρομπότ Forklift ανάλογα με την εφαρμογή προγραμματισμού. Παρακολουθήστε τα παρακάτω βίντεο για πλήρεις οδηγίες προγραμματισμού με τη φάση δοκιμών ρομπότ.
Οι οδηγίες κατασκευής για το ρομπότ Forklift περιλαμβάνονται στη σειρά μαθημάτων CityCamp για το MINDSTORMS EV3 . https://www.youtube.com/embed/gbaYTZtptOg?rel=0&enablejsapi=1&wmode=opaque https://www.youtube.com/embed/4yU5H5g0xLA?rel=0&enablejsapi=1&wmode=opaque
Ποιο λογισμικό θα επιλέγατε για μάθημα με το ρομπότ Forklift;
Και τα δύο προγράμματα που εξηγήθηκαν παραπάνω κάνουν το ρομπότ να εκτελέσει την ίδια εργασία αυτόνομα. Ωστόσο, φαίνονται τόσο διαφορετικά! Τα χρώματα, τα γραφικά, ακόμη και η κατεύθυνση στην οποία δημιουργείτε τη στοίβα ποικίλλει.
Στο εργαστήριο EV3, οι παράμετροι και οι επιλογές για δηλώσεις προγραμματισμού συχνά περιλαμβάνονται ήδη στο μπλοκ. Εν τω μεταξύ, τα μπλοκ του EV3 Classroom είναι ακριβώς όπως φαίνονται στην επιφάνεια, οπότε η δημιουργία μιας προηγμένης δήλωσης εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στο πρόγραμμα Forklift, η κατάσταση που δημιουργείται στο EV3 Lab με ένα μόνο μπλοκ Wait παίρνει δύο ξεχωριστά μπλοκ στο EV3 Classroom – περιμένετε έως ότου η απόσταση είναι μικρότερη από 3 cm και σταματήστε να κινείστε .
Σημειώστε ότι στο EV3 Classroom, δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ μεγάλων και μεσαίων κινητήρων. Στην πραγματικότητα, αυτή η διάκριση ήταν μόνο καλλυντική στο EV3 Lab, οπότε η απαλλαγή από αυτήν μπορεί να θεωρηθεί ως βελτίωση. Από την άλλη πλευρά, η περιγραφή μεμονωμένων κινητήρων μόνο με τη θύρα με την οποία είναι συνδεδεμένοι θα είναι πιο μπερδεμένη για τα μικρότερα παιδιά.
Οι ομοιότητες μεταξύ των δύο προγραμμάτων είναι εμφανείς με μια πιο προσεκτική ματιά. Τα μπλοκ κώδικα φαίνονται διαφορετικά, αλλά οι εντολές που αντιπροσωπεύουν είναι συγκρίσιμες. Όχι μόνο μπορείτε να ελέγχετε είτε έναν είτε δύο κινητήρες ταυτόχρονα, οι περισσότερες επιλογές για προγραμματισμό κινητήρων περιλαμβάνονται και στις δύο εφαρμογές. Είναι ενδιαφέρον ότι η αντιστροφή της κατεύθυνσης περιστροφής του κινητήρα προσθέτοντας το σύμβολο μείον μπροστά από την τροφοδοσία λειτουργεί και σε κάθε εφαρμογή! Αυτό μας λέει ότι παρόλο που το EV3 Classroom μοιάζει με Scratch, η ραχοκοκαλιά του τραβήχτηκε κατευθείαν από το EV3 Lab.
Επιπλέον, μια γρήγορη σύγκριση των δύο προγραμμάτων δίνει μια εικόνα για την προσωπικότητα του χρήστη -στόχου για κάθε εφαρμογή προγραμματισμού.
Το EV3 Classroom προτιμά τους χρήστες που είναι πιο ανεξάρτητοι και θυμούνται να περιλαμβάνουν τα βασικά, όπως ο ξεχωριστός προσδιορισμός της θύρας στην οποία είναι συνδεδεμένος ο κινητήρας σας. Από την άλλη πλευρά, το EV3 Lab απαιτεί από τον χρήστη μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια (“είστε βέβαιοι ότι ελέγξατε αυτήν την παράμετρο;”) και υπομονή για την περιήγηση σε όλες τις διαθέσιμες επιλογές.
Βλέπετε τον εαυτό σας ως έναν από τους δύο;
Λειτουργίες που βρίσκονται μόνο στο EV3 Lab
Παρά την ελαττωματική διεπαφή του, το EV3 Lab είναι ικανό να δημιουργήσει εξαιρετικά προηγμένα προγράμματα και διαθέτει εξελιγμένες λειτουργίες για να το υποστηρίξει. Δεν είναι περίεργο που ορισμένα από αυτά κόπηκαν, προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία εκμάθησης προγραμματισμού για τα παιδιά.
Ας δούμε τι μας λείπει στο EV3 Classroom.
Πείτε αντίο σε έργα που περιλαμβάνουν πολλά τούβλα EV3 ταυτόχρονα (δηλαδή Daisy Chaining). Η επιλογή σύνδεσης τούβλων EV3 μέσω WiFi καταργήθηκε εντελώς, μαζί με όλες τις δυνατότητες επικοινωνίας που σας επέτρεψαν να διαχειριστείτε περισσότερα από ένα τούβλα στο πρόγραμμά σας.
Η εγγραφή νέων ήχων (Sound Editor) και ο σχεδιασμός μοναδικών εικόνων (Image Editor, Shapes block) για εμφάνιση στην οθόνη του Brick σας δεν αποτελεί πλέον επιλογή στο EV3 Classroom. Μπορεί να μην φαίνονται σημαντικά από την πλευρά του δασκάλου, αλλά αυτά τα εργαλεία επέτρεψαν στους καλλιτέχνες με κλίση τους μαθητές να εξατομικεύσουν το έργο τους και να διασκεδάσουν.
Μιλώντας για έργα, κρατήστε τα σύντομα. Πολλά προηγμένα μπλοκ και εργαλεία για τη διεξαγωγή μακροπρόθεσμων έργων (π.χ. Data File Manager Manager ή Data Logging and Keep Awake) δεν περιλαμβάνονται στο νεότερο λογισμικό. Δεν είναι λόγος ανησυχίας για τα περισσότερα σχολεία, αλλά αυτή η απόφαση μπορεί να διαταράξει τα φιλόδοξα σχέδια των ρομποτικών συλλόγων μετά το σχολείο.
Ορισμένες μαθηματικές πράξεις κόπηκαν, όπως το XOR (αποκλειστικό ή), εκθέτης, προχωρημένος (για τριγωνομετρία), περικοπή και εύρος. Εάν είστε δημιουργικοί και σας αρέσουν τα μαθηματικά, το πιθανότερο είναι ότι θα βρείτε εναλλακτικές λύσεις, αν και όχι τόσο όμορφες.

Ενώ το EV3 Classroom είναι ένας φορμαλιστής που ακολουθεί τους κανόνες όταν πρόκειται για αισθητήρες εκτός του επίσημου κιτ, το EV3 Lab είναι ένας πραγματικός επαναστάτης. Στην παλαιότερη εφαρμογή προγραμματισμού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αισθητήρες από EV3, NXT ή ακόμα και ηλεκτρονικά που παράγονται από άλλες εταιρείες! Αυτή η ελευθερία επιλογής είναι ένα ισχυρό εργαλείο, το οποίο μπορεί να μετατρέψει το ρομπότ σας σε σχεδόν οποιαδήποτε συσκευή μπορείτε να φανταστείτε και να συναρμολογήσετε. Το εργαλείο Block Import έκανε την όλη διαδικασία ακόμη πιο εύκολη. Κρίμα που η εποχή της αναρχίας στο EV3 είναι πίσω μας.
Ευτυχώς, το EV3 Lab είναι ακόμα διαθέσιμο. Για να χρησιμοποιήσετε αυτά τα καταπληκτικά εργαλεία, απλά πρέπει να κατεβάσετε το EV3 Lab δωρεάν και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας.
Καλα να περνατε!

Συμπεράσματα, ή ποιά εφαρμογή είναι καλύτερη;
Το EV3 Lab και το EV3 Classroom είναι θεμελιωδώς διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού, σαφώς σχεδιασμένες με διαφορετικούς στόχους.
Η ιδέα για την παλαιότερη εφαρμογή ήταν εμπνευσμένη από το LabVIEW. Κατά συνέπεια, το EV3 Lab παρουσιάζει τον προγραμματισμό στο πλαίσιο της εργασίας με μηχανές, όπως αυτόματα ή εξοπλισμό που χρησιμοποιείται σε ερευνητικά εργαστήρια. Η εστίαση σε απτές συσκευές ενθαρρύνεται περαιτέρω από μια ευρύτερη σειρά ηλεκτρονικών συσκευών που μπορείτε να αγοράσετε ξεχωριστά και να προγραμματίσετε ή πρόσθετες επιλογές, όπως η σύνδεση και η χρήση πολλών τούβλων EV3 στο έργο σας.
Το νέο EV3 Classroom, από την άλλη πλευρά, είναι στενός ξάδερφος του Scratch, που δημιουργήθηκε αρχικά για να προετοιμάσει τα παιδιά για προγραμματισμό σε γλώσσες προγραμματισμού που βασίζονται σε κείμενο. Στο EV3 Classroom, στοιβάζετε μεμονωμένες εντολές για να δημιουργήσετε μια λογική ροή γεγονότων και ενεργειών, η οποία παρεμπιπτόντως διδάσκει στους χρήστες τη βασική έννοια της σύνταξης και τις διαφορές μεταξύ πολλών τύπων εντολών προγραμματισμού.
Η γνώση της προέλευσης του σωστού λογισμικού κωδικοποίησης σας λέει ήδη πολλά, αλλά για να επιλέξετε το σωστό για εσάς και τους μαθητές σας, πρέπει επίσης να σταματήσετε και να σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε μέσω προγραμματισμού ρομπότ EV3. Ακόμα κι αν δεν είστε σίγουροι αν οι μαθητές σας σχεδιάζουν να εργαστούν σε ένα ερευνητικό εργαστήριο ή αν αναπτύξουν μια εφαρμογή στο μέλλον, μπορείτε σίγουρα να προβλέψετε τι θέλετε να επιτύχετε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων σας μαζί.
Εν ολίγοις, εάν θέλετε απλά να μυήσετε τα παιδιά στα βασικά του προγραμματισμού με τη βοήθεια ρομπότ, επιλέξτε EV3 Classroom. Είναι πιο εύκολο να κατανοήσετε, να συνεργαστείτε και να εξοπλίσετε τους μαθητές σας με βασικές δεξιότητες που μπορούν να αναπτύξουν σε πολλές κατευθύνσεις. Ωστόσο, εάν θέλετε να πραγματοποιήσετε μακροπρόθεσμα έργα που υπερβαίνουν τη μία διδακτική ενότητα, να διδάξετε επιστήμη με ρομπότ ή να πραγματοποιήσετε πειράματα με επιπλέον αισθητήρες, ίσως να είστε καλύτερα με το EV3 Lab.
Φαίνεται απλό, αλλά πριν πάρετε μια τελική απόφαση, σκεφτείτε λίγο τις αδυναμίες κάθε λογισμικού. Για παράδειγμα, το EV3 Lab κάνει πολύπλοκα προγράμματα να φαίνονται ογκώδη και δυσανάγνωστα. Πραγματικά ατυχές, ειδικά επειδή αυτή η εφαρμογή διαθέτει εργαλεία που είναι χρήσιμα μόνο όταν εφαρμόζονται σε εκτεταμένα προγράμματα. Η διεπαφή είναι λιγότερο διαισθητική και φαίνεται λίγο ξεπερασμένη. Και πάλι, δεν έχει προβλήματα με τη σύνδεση με το τούβλο EV3, σε αντίθεση με το EV3 Classroom. Η νέα εφαρμογή είναι πιο φιλική προς το χρήστη, αλλά και υπερφορτωμένη με περιττά μπλοκ κώδικα, ενώ μερικά από τα πραγματικά χρήσιμα μπλοκ αφαιρέθηκαν .
Επιπλέον, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε και να επιλύσετε σφάλματα στο EV3 Classroom. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να δουλεύουμε ένα άλλο άρθρο για να σας βοηθήσουμε σε αυτό το ζήτημα, οπότε μην ανησυχείτε – η βοήθεια είναι καθ ‘οδόν! Στο μεταξύ, βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τις οδηγίες προγραμματισμού βήμα προς βήμα για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.
Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλά να σκεφτείτε.
Αν και ειλικρινά, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην έχετε επιλογή. Εάν έχετε παλαιότερους υπολογιστές που απλώς δεν πληρούν τις απαιτήσεις του EV3 Classroom , θα πρέπει να τηρήσετε το EV3 Lab. Και πάλι, εάν προγραμματίζετε με tablet, η μόνη επιλογή που έχει νόημα είναι το EV3 Classroom, επειδή η έκδοση tablet της άλλης εφαρμογής ήταν τόσο κομμένη που σχεδόν δεν απομένουν μπλοκ κώδικα.
Τελικά, αν επιλέξετε EV3 Classroom ή EV3 Lab εξαρτάται από το υλικό και τις προσωπικές σας προτιμήσεις.
Έχουμε συνεργαστεί και με τις δύο εφαρμογές στο RoboCamp και ειλικρινά, δεν υπάρχει ξεκάθαρος νικητής. Κανένα από αυτά δεν είναι τέλειο. Παρ ‘όλα αυτά, όταν ρώτησα τους συναδέλφους μου χωρίς εγγραφή ποια εφαρμογή προγραμματισμού για το MINDSTORMS® προτιμούν, οι περισσότεροι επέλεξαν το EV3 Classroom.